Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 26 september 2012

Flipper! Topp-10-countdown-lista!

Då kör vi en count-down-lista igen. Är ni med?


10. Red & Ted's Road Show


9. Family Guy


8. Theatre of Magic


7. Scared Stiff


6. Elvis


5. Tales from the Crypt


4. The Shadow


3. Attack from Mars


2. WHO dunnit


1. Medieval Madness



The Addams Family var det första flipper som fick mig riktigt såld en gång i tiden. Detta flipper är inte med på listan eftersom jag tröttnat på det. Det dök upp många spel som var bättre än det efter hand. Många gillar World Cup Soccer, men inte jag. Anledningen är inte bara mitt fotbollshat, utan jag tycker även att det är ett tråkigt spel.

10 kommentarer:

  1. Har du testat Johnny Mnemonic? Om du har det, vad tyckte du om det? Om inte är det värt ett försök! Har för mig att det finns på det där biljardstället i Malmö som är ovanför en gaybar (har för mig att du nämnt det stället i podcasten).

    SvaraRadera
  2. White Water som stod på Videokrubban - bubblare på listan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. White Water var ett av de roligaste från den tiden, men blev snabbt omsprungen av många andra.

      Radera
  3. Vad tycker du om Monster Bash?

    SvaraRadera
  4. Who Dunnit är min favorit. Gillar du Junkyard förresten??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade Junkyard, men tröttnade efter ett tag.

      Radera
  5. Finns Addams FAmily Spelet att spela någonstans i Stockholm nu?

    SvaraRadera
  6. Jag var för nån mänad sen och spelade flipper på södermalm för första gången på säkert 8-10 år. Var mycket på Flipercafet på olof palmes gata när det fanns.

    Du klev förbi och spelade några rundor Medieval Madness. jag hälsade inte, fast jag funderat ut ett koncept jag tänkt skriva ett brev till arkiv samtal om.

    Konceptet är: Svenska klubbkändisar äter accessoarer.
    Se! Viktor Brobacke klämma i sig en omelett på tre ägg och en Ipad.
    Upplev! Rebecka och Fiona snortar vigselringar.
    Du kommer inte att tro dina ögon! Fritz Corner gänget käkar upp sin längd i platinumlänk.
    Till slut! Hanna Fahl äter en guldklocka av 50-år-på-posten-men-jag-fick-i-alla-fall-en- guldklocka modell!

    De enda spelet jag saknar på listan är twilight zone.

    SvaraRadera