Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

lördag 29 september 2012

Idag: Arkiv Samtal del 12! En intervju med författaren Johannes "Recension" Nilsson.

Dagens bokmässan-schema!

12:30-12:50: Jag pratar om "Död kompis" på Seriescenen.
14:00-15:00: Jag signerar i Egmonts monter.
17:00-18:00: Jag signerar i Galagos monter.


Nu kommer avsnitt tolv av min podcast Arkiv Samtal.

Lyssna på iTunes här!

Om du inte har tillgång till iTunes kan du lyssna direkt på nätet här.

Har du en Android-telefon kan du lyssna genom att ladda ner appen BeyondPod. har du en iPhone lyssnar du lätt via iTunes.

Om ingen av förslagen ovan funkar för just dig, får du ladda ner iTunes till din dator. Om du inte vill ladda ner detta program, får du hitta en lösning på egen hand. Fråga inte mig.


Dagens gäst är Johannes Nilsson. Han har en Wikipedia-sida, viket underlättar för mig som bloggare:

Ambjörn Samuel Johannes Nilsson, född 1977, är en svensk författare, serieskapare och recensent. Gav under 1990-talet ut en rad fanzin med namn som Banan, Seriechock, Alzheimer, Schipperke, Livets Ord och Elefant. Mellan 1994 och 1997 var Nilsson recensionsansvarig på Bild & Bubblas avdelning för amatörserier (Avigserier).
Nilsson debuterade som författare 2002 med boken Recension som fick en del uppmärksamhet i media. Han har efter det publicerat ytterligare två titlar på print-on-demand-tjänsten Vulkan.
Mellan åren 2004 och 2006 recenserade Nilsson tillsammans med kollegerna Simon Gärdenfors och Henrik Bromander mat och godis på webbplatsen Smak.
Nilsson har även ägnat sig åt performancekonst och musik. Han var på 1990-talet medlem av bandet The Ray Pacino Ensemble som finns utgiven på finska labeln Lal Lal Lal.
Bibliografi [redigera]

Expedition (publicerad på vulkan.se, 2008)
Smak (publicerad på vulkan.se, 2008)
Recension (Lystring förlag, 2002)

6 kommentarer:

  1. Grymt bra avsnitt, men så är jag ett stort Johannes Nilsson-fan också. När ni nämnde Pontus Lundkvist kom jag att tänka på hur intressant det skulle vara att höra honom i någon podcast... finns det någon chans kanske?

    SvaraRadera
  2. Mer Johannes Nilsson, mer Bromander, mer Pontus Lundkvist!

    SvaraRadera
  3. Vart får man tag i ett ex av Johannes "Recension"? Tusen tack //Patrik L.

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Hej! Bjud in Johannes igen nu efter den ouppmärksammade "Succén" Bibliotek.
    Hade varit kul att höra din och hans kommentarer på podden. Också få reda på hur mycket som är sanning!
    Tackkkkkkkk

    SvaraRadera