Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 30 september 2012

Hundknullaren

I övermorgon åker jag till Tokyo. Senast jag var där var jag i en seriebutik tillsammans med Stina Löfgren. Hon hittade en bok av tecknaren Takashi Nemoto som vi båda köpte. Vi förstod inte ett ord, men mycket av humorn gick att uppfatta genom bilderna. Namnet Takashi Nemoto är lite svårt att komma ihåg, så vi började kalla tecknaren för "Hundknullaren". Detta var på grund av en scen i boken där en äldre man knullar en hund. Barnen som ägen hunden börjar gråta.




För några år sen gav amerikanska Picturebox ut boken "Monster Men Bureiko Lullaby" av Takashi Nemoto, översatt till engelska. Det var en del vulgära serier, men hundknullarscenen var inte inkluderad.

2 kommentarer:

  1. Jag vill ställa en fråga till Simon Gärdenfors: är du omskuren? Om ja - Är du omskuren av religösa skäl, eller pga att din förhud är trång?

    Hur känns det?

    SvaraRadera