Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 4 september 2012

En delikatess som går ut på att koka en potatis i fyra timmar


En sak jag är sugen på att testa i Japan är en sorts potatis som serveras som en smårätt på japanska pubar. Jag läste om rätten i matmangan "Oishinbo A la Carte - Izakaya: Pub Food". I den engelska översättningen kallas rätten för "Potato stewed in butter". Det rör sig om en potatis som kokas i fyra timmar tillsammans med smör och en sorts fiskbuljong. Jag och Sandro testade att tillaga rätten en gång hemma hos honom i Göteborg. Det blev gott, men jag ser fram emot att äta en äkta japansk "Potato stewed in butter" om en månad. Man måste tydligen beställa denna potät dagen innan man äter den på den japanska puben.

Någon som kan hjälpa mig med det japanska namnet på rätten?

1 kommentar:

  1. Makes no sense (fyra timmar?!), men det låter ganska så fantastiskt! Ser fram emot en recension!

    SvaraRadera