Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 28 september 2012

Jag signerar idag kl. 14-15 / en gammal intervju jag glömt att länka till

Nu ska jag dra och signera i Egmonts monter på Bokmässan: B08:42. Kl. 14-15.


Här kan ni läsa en kort inaktuell intervju med mig.

Hej Simon Gärdenfors!

Han har tecknat serier, rappat i många olika konstellationer och varit programledare på teve. Listan är lång, kort och gott. Nu har han också startat en podcast, såklart. På fredag besöker Simon Gärdenfors Henriksberg och 1-årskalaset av hiphopklubben Full Clip. Han hade 9 sekunder ver, så vi tog ett litet snack med honom.

Tjena! Hur är läget?
– Tjena! Jo, tack jag mår bra. Har nyligen vaknat och är oftast på gott humör på morgonen.

Du är ju, som man säger, en mångsysslare, men vad är du mest stolt över?
– Jag är nog mest stolt över min senaste bok "Död kompis". Den blev jag väldigt nöjd med. Jag är självklart också otroligt stolt över mina två underbara barn. Bara skoja. Jag har inga barn.

Hur hinner du med allt? Råkar du ibland blanda ihop allt? Typ rita en rap i en serie, rappa i din podcast, rita ett radioprogram.
– Äntligen fick jag frågan "Hur hinner du med allt". Jag har fiskat efter den frågan i min blogg, men jag gissar på att frågan kom utan påverkan från mig. Jag jobbar ungefär som en medelsvensson dvs ca 9-5 måndag till fredag, men jag jobbar bara med underhållning. Jag har inget vanligt jobb eller studier som stjäl tid från mitt kreativa arbete. Nej, jag har aldrig råkat rappa i en podcast eller liknande.

Om du i ett rapbattle möter Djungeltrumman, hur skulle du dissa oss?
– Nästa fråga tack.

Hehe, okej. Den är inte lika... Äh. Sista frågan är en Djungeltrummanklassiker: mary, shag, kill. Du måste välja ett alternativ du vill gifta dig med, ett du vill ligga med och ett du vill döda. Givetvis är alternativen rappa, teckna serier eller podcasta. Motivera helst!
– Jag gör som Oidipus. Knullar och gifter mig med min morsa och dödar min far.

Utmärkt val! Tack så mycket så ses vi på fredag!

Sebastian Linderoth

1 kommentar:

  1. hmmm.. känns det inte perverst utav alla människor du kunde välja så valde du din mor?? :/

    SvaraRadera