Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 18 september 2012

Jag brukar inte gilla "vanlig konst", men...

Mina intressen brukar kretsa kring det som i folkmun kallas för "populärkultur" eller "skräpkultur". Jag kan känna skam inför de saker jag uppskattar som räknas som "finkultur". Jag är intresserad av delikatessostar. Dan the Automator har fått mig att uppskatta vissa klassiska stycken. Jag konsumerar periodvis en del litteratur.

Vanlig konst (dvs tavlor, skulpturer, installation och performance) har jag alltid sett ner på. Om jag går på en utställning eller ett museum blir jag uttråkad i 97% av fallen. Det finns vissa undantag. Jag gillar till exempel kitschkungen Roy Lichtensteins tavlor, fast bara de som inte innehåller människor.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar