Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 3 september 2012

De rika och berömdas livsstil

Morgonen efter mitt uppträdande i Göteborg ringde en kompis och frågade om jag ville hänga med på loppis i Göteborg. Det ville jag. Först åkte vi till Bellevue Marknad, som var jävligt sunkig på ett schysst sätt.


Jag köpte boken "The Lifestyles of the Rich and Famous Cookbook: Recipes and Entertaining Secrets from the Most Fabulous People in the World" av Robin Leach från 1992. Kostade 22 spänn. Denna fick Aggro i present. Jag köpte även filmen "Titta vi flyger!" på VHS för 3 kronor.


Det fanns ett stånd på loppmarknaden som sålde mediciner och andra apoteksprodukter. Mycket märkligt. På pissoaren hade någon klistrat upp små handritade piltavlor.


Brevid fanns en teckning av en kissande pojke med ovanligt små händer och texten "Pollo".


Vi svängde även förbi Kvibergs marknad där vi åt falafel och jag köpte skor för 170 kronor.

Efter detta åkte vi ut till Mölndal för att spela in en podcast hemma hos "Dabbe", en kompis till Aggro. Bromander upptäckte att en viss P. Fant bodde i trappuppgången. "Dabbe" tog reda på att P:et stod för Pär. Pelle är som bekant ett smeknamn för Pär.





4 kommentarer:

  1. Priset på skorna återkommer på Pelle Fants dörrskylt. COINCIDENCE?!

    SvaraRadera
  2. Tjena Simon! Var på Larry's nyss å kollade in utställningen! Snyggt! Passade även på att köpa ett ex av skivan din.
    Hälsa Larry!

    SvaraRadera