Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 1 juni 2012

Ny låt med Simon G och Sophie Rimheden, men man hör inte riktigt vad jag säger


Min polare Sophie Rimheden har just släppt en ny platta. Spana in Haj på Spotify här.

Jag blir väldigt glad över att hon ger mig så mycket ära i diverse intervjuer.

"Själva idén till den nya skivan fick hon redan 2010, då hon arbetade med rapparen Simon Gärdenfors (Simon G). En tanke hade grott om att hon ville använda den skånska dialekten och klippa i den, ner till varje bokstav och stavelse. Hon fick en gammal låt som Simon G tidigare spelat in, klippte och klistrade och mixade sedan ihop allt. Det resulterade i låten "Nöl" som finns med på nya skivan."

Läs mer här!

Jag jobbade med Sophie och CK när jag gjorde låten "Inte" till min soloskiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar