Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 11 juni 2012

Drömmen om smält ost



Att äta mat är ett av mina stora intressen och ost är kanske det jag äter helst. Rätter som innehåller smält ost smäller alltid högt på mina listor. Nästan konstigt att jag inte upptäckt raclette-fenomenet förrän nu. En måltid som helt domineras av smält ost. Osten grillas och smälter ner på ett par tallrikar i realtid under hela middagen. Jag blev lika exalterad som Norpan blir när han är som värst. Kan verkligen rekommendera att testa denna rätt till exempel på Winjas ostkällare i Stockholm.

4 kommentarer:

  1. Håll utkik på second hand-affärer, det brukar finnas billiga raclettejärn, ofta med små flera små ostjärn så var och en sköter sitt eget ostsmältande. Grymt! Och man får ju inte glömma ostfondue, om det nu är socialt accepterat att äta det utan att befinna sig i alperna.

    SvaraRadera
  2. Ostfondue har jag inte ätit sen jag var liten. Minns mest att jag blev mätt fruktansvärt snabbt.

    SvaraRadera
  3. Själv kommer jag att flytta till Flen när jag pensionerat mig. Och öppna ostbutik. Skylten blir legendarisk.

    SvaraRadera