Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 8 juni 2012

Min senaste besatthet

En grej som jag på sista tiden snöat in på är att kolla upp källan för samplingar i mina favoritlåtar. Hemsidan Whosampled.com är fantastisk.

Här är ett exempel på en otrolig sampling:

Dr. Octagon-låten "Blue flowers" har samplat Bartóks Violinkonsert nr 2.

Klicka här och lyssna på samplingen som dyker upp 02:01 i Bartóks låt.



3 kommentarer:

  1. Ok, postar även här om det är OK: (OCD)

    Nära, men inte riktigt. Samplet är från Bartóks Violinkonsert nr 2. (Styckena är väl kopplade på skivan. Dvs skivan heter(har som huvudspår) Music for Strings, Percussion and Celesta. Dock kan jag inte för mitt liv begripa varför det står "Allegro" inom parentes. Allegro är andra satsens tempobeteckning. (För övrigt förekommer tredje satsen ur nämnda stycke rikligt i filmen The Shining.) Hej, förresten, kul att boken går bra!

    P.

    SvaraRadera
  2. Vem samplar ni i "Hyr stället"?

    SvaraRadera