Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 12 juni 2012

Högsta betyg till "Död kompis" 5/5



"Det är självutlämnande och ärligt och när han rör vid den stora depressionen blir saknanden, sorgen och smärtan nära och påtaglig. Han lyckas väldigt bra med berättandet och tillsammans med det färgglada glimrande tecknandet bildas en stark helhet som jag gillar mycket bättre än hans tidigare böcker. Ska du bara läsa ett fåtal serier i år – eller under de kommande åren – då ska Död Kompis absolut vara en av dem."

Läs hela Roger Bengtssons recension i tidskriften Ikon här.

Ikon är en tidning med "tydlig kristen grund" och jag vill härmed höja ett varningens finger till alla mina läsare. Religion = farligt, manipulativt lurendrejeri, och/eller trams.

Köp "Död kompis här".

2 kommentarer:

  1. Religion KAN vara farligt om det utövas på fel sätt med dåliga ledare som just vill manipulera osv. Speciellt om man läser tidningar och sådant får man intrycket av att religion är farligt. Men religion ÄR inte farligt i de allra flesta fall, utan bara en del som folk vill ha med i sitt liv, för att det ger trygghet, hopp och glädje. Så ser jag det i alla fall. Men det är roligt att det går bra för dig bok Simon, ha de bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Religion är inte alltid farligt, det var därför jag skrev och/ELLER trams.

      Radera