Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 24 juni 2012

"Det är därför jag inte läser din blogg längre"

Rubrikens hårda ord uttalades av Aggro. Vi pratade i telefon och jag berättade att jag skrivit en hel del om Katten Nisse i min blogg på sista tiden.

Jag äger 10 svenskutgivna VHS-kassetter med Katten Nisse.



Det är ett av videobanden som sticker ut från mängden: "Nisse på nya äventyr" (inspelad 1985). Den är utgiven av Atlantic Releasing Corporation och det står "Rättighetsinnehavare: GMV Media AB, BOX 108 442 20 Kungälv" på baksidan.



Det sjuka med denna kassett är att omslagsillustrationen verkar vara färglagd med vanliga tuschpennor. Alltså den sortens färpennor barn brukar rita med.



Jag minns inte varifrån jag fått tag på denna pärla. Jag tror att det kan röra sig om en present från David Liljemark, som i sin tur hittat den på någon loppis.

Klicka för större bilder.



2 kommentarer:

  1. Svartvit från början, konsument som färglagt med tuschteckning?

    SvaraRadera
  2. Nej, det är rastrerat och tryckt i färg.

    SvaraRadera