Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 28 juni 2012

Jag har dåligt självförtroende

Någon som bor i Stockholm och som vill hjälpa mig med att installera datorprogram?

Jag har dåligt självförtroende när det gäller teknik. Har väldigt svårt att lära mig datorprogram och dylikt på egen hand. Helst vill jag att någon ska sitta bredvid mig och hjälpa till när det blir fel, tills jag lärt mig allting.

En plan jag har är att starta en podcast och jag behöver lite hjälp med tekniken. Vill lära mig hur man spelar in ljud och klipper på bästa sätt. Jag äger en mick och ett puffskydd och tänkte köpa en mixer eller ett ljudkort. Jag behöver också hjälp med att ladda ner PhotoShop och InDesign med mera samt att installera allting på min nya MacBook.

Jag bad om hjälp på Facebook och skrev:

"Någon som bor i Stockholm och kan hjälpa mig att installera en massa program på min nya MacBook Pro? Jag och Viktor Arve försökte för ett tag sen, men vi gav upp efter ca 40 minuter och gick och söp istället."

Någon erbjöd sig att hjälpa till över Skype. Jag svarade att...

"Jag vill inte göra det över Skype, jag vill att någon sitter bredvid mig och pekar och berättar. Jag bjuder givetvis på shotsbricka + öl på Söder-Dovas som tack för hjälpen."

Jag fick 32 "likes" på mitt inlägg och 11 kommentarer. Dock inget bra erbjudande om hjälp. Hedersmannen Tony Senghore erbjöd sig att hjälpa till, men han skrev samtidigt att han är "ingen mac expert" och att han inte hade tid förrän i nästa vecka.

Någon annan som känner sig hugad? Jag vill gärna komma igång så fort som möjligt. Kontakta mig på Facebook eller skriv till gardenfors@email.com

6 kommentarer:

  1. grejen med mac är att man inte installerar program, väll?
    man drar bara filen till program-mappen, men då är jag ingen mac-expert heller... du kanske har ett program som inte vill fungera med mac

    SvaraRadera
  2. man installerar grejer på macdatorer också, installationsprocessen skiljer sig mellan olika program.

    jag är en mac-expert, jag är även en hejare på unboxing. jag ställer gärna upp

    SvaraRadera
  3. Jaaa för fan! Ring mig, 0707547811 Ill do my best!

    SvaraRadera
  4. bor i vasastan! can be right over myman

    SvaraRadera
  5. hade jag bott kvar i stockholm hade jag givitvis hjälp dig, ska du ha hjälp att fräsha upp minnet med bluetooth igen? och ett bra nedladdningsprogram så hojtar jag nästa gång jag är istan. Jag är lite av en duktig macprogrammerare. Jag rekomenderar också att du inte ska använda firefox längre för det tar extremt massa mycket plats på din lilla nya dator. ta google chrome istället.

    kramar din teknikhjälpare

    SvaraRadera