Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 8 januari 2012

Märkbart berusad

Där stod vi igår, utslängda från Ballbreaker och undrade vart vi skulle ta vägen.

Vänta lite. Låt oss backa bandet och ställa oss frågan: "Hur hamnade vi här?"

Jag och ett gäng kompisar åkte till ett nöjescentrum med det lustiga namnet Ballbreaker. Vi bowlade, drack öl och åt chips + nötter. Jag avslutade sista omgången med tre strikes i rad, sen tog vår tid slut. Vi gick upp på ovanvåningen och spelade en sorts modern version av "Duckhunt", där ankorna var filmade på riktigt. Jävligt realistiskt var det i alla fall. Min kompis var märkbart berusad, men träffade ändå ankorna. Hon backade bakåt och en vakt sa åt henne att vara försiktig med geväret. Då svarade hon "Ja, eller hur?". Vi blev utkastade. Vi åkte till Fridhemsplan och var snabbt förbi Nivå 22, sen gick vi till Biljardpalatset. Vi hittade en massa credtis i Sopranos-flipperspelet. Efter ett tag kom en rosenrasande gubbe fram och sa att vi stulit hans credits. Vi gav honom ersättning för hans utlägg. Efter några omgångar på det där bilspelet där man sitter två pers brevid varandra i stolar, var det läggdags.

1 kommentar:

  1. Där var vi och lirade förra veckan, denna något korpulenta man barrikaderade Sopranos-spelet länge, men till slut fanns en lucka så man kunde få ett spel. Han såg ut att vara en flipper-räv, frågade om han gillade Sopranos eller Tron bäst, icke överraskande svarade han Sopranos.

    SvaraRadera