Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 4 januari 2012

Kokt som sushi


Kollade på "Hitlåtens historia" på TV igår. Det är ett av mina favoritprogram just nu och Neneh Cherry är en av de ballaste lirarna jag någonsin sett. Igår handlade det om hennes låt "Buffalo stance". Jag önskade mig Absolute Music vol. 6 i elvaårspresent, mest för att jag visste att den låten fanns med på samlingen. Min polare köpte hennes skiva "Raw Like Sushi" och jag spelade av den på band. När jag såg programmet igår kom jag att tänka på en sak. Sushi är inte rått. Sushi är namnet på det vinägerkokta riset. Ovanpå riset kan man lägga lite olika saker. Till exempel rå fisk. Sushin är dock alltid kokt.

10 kommentarer:

  1. Framför allt så är det gott.

    SvaraRadera
  2. Japp, men jag är inte så förtjust i just ägg-sushi (bilden).

    SvaraRadera
  3. "Buffalo stance" Ojojoj… Vilka minnen. Neneh Cherry var antagligen hetast 1989 nånting (då var jag 7år). Jaja… fet låt i alla fall. Är det någon som vet om den där låten har någon koppling till de där fula platåkängorna som var trendiga för ett par år sedan (cirka 10 år sedan) Ni vet de där bootsen som skulle vara hip-hop, men snarare gav intrycket av baltiska transvestiter på neonparty. Hoppas inte…

    SvaraRadera
  4. "The title refers to Buffalo, a group of photographers, models, musicians, hair and makeup artists, etc. formed by fashion stylist Ray Petri, of whom Cherry, Morgan and McVey were all members"... tror inte att Buffalo-skomärket hade någon anknytning.

    SvaraRadera
  5. Fan vad hennes musikvideo ser ut som en rip off på en M.I.A musikvideo. Fast tvärt om.
    http://www.youtube.com/watch?v=JWsRz3TJDEY

    SvaraRadera
  6. Sushin är alltså kokt!?
    I'VE BEEN LIVING A LIE!

    SvaraRadera
  7. Tur!!! Hoppas att jag inte har förolämpat någon. Det är ok att ha vilka skor man vill, hade lite svårt för de där pjuxen bara.

    ”Simme är (som alltid) full av matnyttig, populärkultur-orienterad information. ;D

    SvaraRadera
  8. Tror ingen blir förolämpad. Folk som gillar Buffalos idag gör det nog med "glimten i ögat".

    SvaraRadera
  9. Hmmm… Jo så kan det nog vara. ”Den ironiska generationen” Hur ska man tampas med dem?

    SvaraRadera
  10. Är inte sushi hela rätten rent tekniskt? Tillredning lite mittemellan.

    SvaraRadera