Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 7 mars 2014

Jag kokade av ilska

OBS! Kom och se oss köra standup i Jönköping ikväll!

Slut på reklamen.



Att Lena Dunham ska skriva manus till serietidningen Archie kom som en ganska positiv chock. Jag gillar estetiken i Acke, speciellt de gamla serierna är sjukt snyggt tecknade, men manusen har nog aldrig varit varken riktigt bra eller roliga. TV-serien "Girls" är ju däremot bra på riktigt.

Det mest intressanta för mig var ändå min egen reaktion över rubriken i Metro



"Lena Dunham gör animerad serie". På vilket sätt är en serietidning animerad? Jag kokade av ilska på tunnelbanan. Detta händer aldrig med nyheter som jag rent objektivt kan döma ut som "fruktansvärda".

1 kommentar:

  1. Jag minns archie! Jag lyckades göra ett kap för många år sen och kom över en hel hög. Det är en snygg serie! jag gillade uppslagen där läsarna fick skicka in sina egna teckningar och olika outfits till karaktärerna, vet ej om det var med i alla men i några jag hade iallafall.
    När kommer den här nya archie har premiär?

    SvaraRadera