Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 20 december 2011

Hela texten till "knarklåten"

Aftonbladet la upp en nätversion av sin artikel idag också. kolla här.

Eftersom dom har missuppfattat vissa rader ur texten väljer vi nu att publicera hela låttexten vi framförde. Vi blandade friskt från Lilla Lovis låt "Man måste testa allt" och från Far & Sons kommande låt "Du är mina tankar".

Man måste testa allt - annars får man ingenting veta
Du måste testa allt - annars får du ingenting veta
Vi måste testa allt - annars får vi ingenting veta
Alla måste testa allt
Den som väntar på nåt gott kan dra åt helvete

A-aah! Dom har tagit hela registret. Sprit på tamponger och påsar med klister
B-e om en hel, men ta dom i halvor annars blir du liggande i snön som en vante
C-e nu på dig vad var det jag sa. Borde bara tagit halva, en hel är för bra
D-e är nog bäst att vi sticker. Det rycker i din kropp som på Stefan & Krister
E. Många kallar dom för knappar, bara för dom tror att en polis inte fattar
F.U. Du håller på att bli galen. Du måste berätta om du går från lokalen
G-kraften har ingen effekt. Jag svävar mot taket, slår in i en fläkt
H, eller häst, som du skjuter i armen, kan rekommenderas om du har fått sparken
I detta tillstånd så kan jag breakdance... med ett inslag av faceplant
J. Lindeberg är en man, som nog tar kokain så fort som han kan
K, eller Ketamin. Tomboladrogen, det blir vad det blir
LSD, små lappar man tar, ett par gånger om året för att se klart

LSD – du är i mina tankar
PCP – mitt hjärta det bankar
GHB – du får mig alltför lätt ur balans
LSD – du är i mina tankar
PCP – mitt hjärta det bankar
GHB – du ger mig ingen ärlig chans

M - Maja är drogernas Volvo, ta några bloss och bli tillfälligt mongo
N - gång i tiden så rökte jag mycket, men nu... är jag oftare nykter
O -ooooh nu börjar drogerna verka, tankarna studsar / guttaperka
P - CP du blir drogens namn. Minus ett P, kolla vad du får fram
Q - ken är en liten och degig av tjacket, nu slipper jag sex och det tillhörande snacket
R - ligt talat, jag gillar Ritalin. Mer mjukt och mer lagligt än amfetamin.
S - et i rockärmen trillade ut. Obemärkt innan jag blev tullad av en snut.
T - HC plus en DVD. Slapp underhållning... TV3.
U - te i natten utan min jacka. Varm ändå, jackan hade knappar
V - et du att vita veckor är för veka, tråkiga människor som är jättefega
X - TC om du är extra seg. Ta en plupp och gå ett extrasteg
Y -r i huvet, jag somnar ZZÅÄÖ

Jag vill rida på en åsna från Lausanne till Madrid
och hoppa hoppstylta i rymden på en asteroid
eller göra ost å smör med mjölk från mina bröst
o ha på mackan i en matsäck med mig ut till sjöss
å leka gud i ett kemiskt labb
och korsa isbjörn, höns o öl med skabb

Avdankad Abstinens analkades av affet
Byter bort bezon bre, behåller bara brasset
CP-Combon: Citodon, Crack & C-vitamin
Drogerna doseras, dödlig dos Dolkontin
Eldvatten? Eeh? e etanolen ersatt?
Fentanyl, farligt, fan folk får faktiskt fnatt
Ganja, grönt gräs, ger ganska galet grin
Handlar helst hampa, hatar heroin
injicerar ingenting, ischet inhaleras
Ja, jävlar, jag jag jagar jollar, järn och Jack Vegas
Klassikern kokain kan kallas kokaina
Lägger lite lagom ladd, lapar liksom linan

Hade testat allt och satt
å dregla utanför min trapp
visste inte var ja va
Kom en dam fram å sa
"Hörrudu lille vännen", milt
"ambulans e på väg
jag har redan ringt"
ser man på vilken vänlig själ
som inte låter mig sitta här o frysa ihjäl
jag sa tack ska du ha det var bussigt gjort
du tänker inte som jag utan fint och stort
hade bara tänkt å testa allt
men så blev det såhär o så blev det så kallt

Mefedronet motverkar mina magsmärtor
När nyheterna når mig om narkotikahärvor
Opiater orsakar ordningsamhet
Prylarna på plats, prydligt packade paket
Q-ren Q-lminerar nu, Q-sligt Q-l
Riktigt rolig resa, rent riskfritt rus
Sveper snabbt sexan sprit, stark som Simons sexaptit
Tar Treo tills jag talar tungomål, tung taktik
Ultiva den ultimata utloppsventilen
Vitvaror vanligare än Whirlpoolmaskiner
X-elent X-tacy, X-tremt stark
Yrar av Zoloft Å Älskar Övrigt knark

Bakom mina solglasögon kan jag testa allt
allting har jag testat bakom mina solglasögon

9 kommentarer:

  1. Den här låten är ju snarare kritisk än uppmuntrande.

    SvaraRadera
  2. vad heter låten med refrängen: varannan tand bärnsten, varannan tand brons?

    SvaraRadera
  3. Den som är sugen på att lyssna på låten/arna i valfri produkt som spelar .mp3 så finns den att tanka här; http://goo.gl/IYeBR

    SvaraRadera
  4. Missbruk beivras 2?

    Bronsfeber var jävligt skön.

    SvaraRadera
  5. Hade glömt ta min zoloft idag, tack!

    SvaraRadera
  6. Texten är ju väldigt kritiskt mot allt som inte är grönt.. Hur kan man missa det? :S Även apotekdrogerna får sin egna lilla spark.

    SvaraRadera