Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 9 december 2011

Förmodligen den bästa låten om en dvärg som skjuter sig själv i ögat jag någonsin hört.


Vanligtvis brukar jag inte göra det här, men ibland känner jag för att länka till en video jag själv inte är inblandad i.

Detta är kan vara min favoritlåt/video. Gripande självbiografi av en tjomme som framställer sig själv som såväl offer och förövare som spritt språngande galen. Allting framfört på ett till synes avslappnat sätt.

Bushwick Bill försökte stämma spitmärket Everclear efter denna incident som inträffade 1991. Han skyllde på spriten. När jag var i Amerika köpte jag givetvis en flaska av detta märke. En spritsort som var med i 1979-års Guinness Rekordbok som “the most alcoholic drink.” Jag drack inte hela, utan bjöd generöst ur flaskan på festen jag besökte.

Videon finns här.

P.S. Rubriken på detta inlägget har jag stulit från en av Youtube-kommentarerna.

1 kommentar:

  1. Lord. Was not sure if I should feel pity for him or irritated. But I can see why he would appeal to you...

    SvaraRadera