Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

lördag 4 februari 2012

Jag har köpt salt - Del 2



Vid flera tillfällen har jag blivit serverad stekt ägg till frukost här i Vietnam. I noll av dessa fall har kryddan salt ställts fram på bordet. Fisksås och soja verkar vara standard. De tillfällen jag bett kypar'n om salt (jag har även kompletterat med en pantomimrörelse som illustrerar en saltande högerhand) har jag antingen blivit ignorerad eller fått ketchup framdukat.

Som den man av handling jag är, gick jag till ett snabbköp och letade efter nyss nämnda basvara. Förpackningen jag hittade var så lustig att jag på väg hem till hotellet bestämde mig för att spara den oöppnad. Jag har nämligen samling av intressanta förpackningar i mitt hem.

Dagen efter kunde jag inte hålla mig. Jag var så sugen på salt till mitt stekta ägg att jag slet upp paketet. Givetvis tog jag ett foto innan den obrutna originalförpackningen skändades.

1 kommentar:

  1. Haha, vägra bara lära dig det vietnamesiska ordet för salt? Det står ju där på förpackningen.

    SvaraRadera