Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 7 september 2011

SIMON - Man eller metod?

Jag är förtjust i minnestricks som bildar ord eller ramsor.

"SIV" (Syra I Vatten)
"laga ni, så äta vi"(Hallands älvar nerifrån och upp)
"apjunseno" (månaderna med 30 dagar)

Igår kom jag över en baddare. En metod för syftesbeskrivning och målformulering. Håll i er för här kommer...

"SIMON" (Syfte, Inriktning, Medel, Organisation och Nytta)

5 kommentarer:

  1. Oh, I had a friend that used to talk in "codes". Used to irritate the hell out of me. I can't stand it.

    SvaraRadera
  2. Don't forget the 4 P's:

    Proper Preparation Prevents Poor Performance!

    SvaraRadera
  3. Regnbågen är nog den enda jag har på lager; ROGGBIV (Röd, Orange, Gul, Grön, Blå, Indigo, Violett)

    SvaraRadera
  4. FONClBrISCH är en gammal surdeg som jag inte kan av-minnas.

    SvaraRadera