Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 5 september 2011

Mitt lördagsgodis



I lördags köpte jag godis. Påsen dominerades av godispengen "Euro" från tilverkaren Astra. Dom är inte lika goda som "Pesetos" från Haribo, men numera lättare att hitta i Karamellkungens standardutbud. Antar att det är en vanesak dessutom. Jag kompletterade med en påse blandade nötter (macadamia, pistage och cashew) samt två folköl av märket Budweiser. Jag konsumerade detta till TV-serien "Firma Ruffel & bygg" som jag fått (låna?) första säsongen av av [sic] min bror. På kvällen blev det karaoke på en rolig fest. Jag sjöng bl.a. "We are the world" i duett med Mats.

7 kommentarer:

  1. Oj, vilken pinsam översättning på en lysande serie.

    SvaraRadera
  2. Min andra favorit är "I narkotikans spår".

    SvaraRadera
  3. Konstigt att de inte tog Ankeborgsnamnet hela vägen och kallade serien "Firma ruffel och båg", namnet (och sändningstiden) gjorde verkligen att man missade att det var en kanonserie när den gick på tv4.

    SvaraRadera
  4. Vad är grejen med dig och färgglatt godis?

    SvaraRadera
  5. Read your stuff in rocky yesterday.I like the new "style" (don't know the correct artistic term, but you know, its very different from your last book) and the subject was interesting too. I like reading about people who have had different life styles than what is considered the norm. I am waiting for the next part...

    Well done. Really good stuff!

    SvaraRadera
  6. @Johanna:
    Jag gillar färgglatt godis. Fina färger och smakar gott.

    @Waffarian:
    So glad you enjoyed it! The next part is the last in Rocky.

    SvaraRadera