Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 23 november 2011

TV-serier

Just nu kollar jag på första säsongen av Treme. Har bara sett två avsnitt hittills. Verkar lovande men något segstartad. Efter att ha golvats av 60 timmar The Wire förra året, blev jag lite beroende av TV-serier. Har mest kollat på film tidigare. Seinfeld och Simma lugnt, Larry! diggade jag i och för sig stenhårt innan dess. The Office och Extras var också bra. Sopranos plöjde jag hela katalogen av, men den kändes i viss mån som metadon efter The Wire. Vissa serier har jag gett en chans, men sen inte pallat/velat se mer än en säsong. Därtill hör Freaks and geeks (bra i sin genre. Finns bara en säsong, dock.), Mad Men (inte jättebra), Dexter (halvbra till halvdålig), Arrested development (småkul, men jag fastnade inte), Sons of Anarchy (njaäe)... Jag såg ett par avsnitt av Breaking bad också, men gav upp tills vidare.

Det är alltså bara tre TV-serier som jag verkligen älskar. Jag har inte börjat se säsong 8 av Simma lugnt, Larry! eftersom mitt nedladdningsprogram strular. Är det någon jag känner som har den på dvd eller usb-sticka?

16 kommentarer:

  1. Det är 2011 och nuförtiden streamar vi: http://watchseries.eu/serie/curb_your_enthusiasm

    SvaraRadera
  2. Om du gillade The Office lär du nog gilla Parks and Recreations. Första säsongen är ganska dålig, men den är bara 6 avsnitt(2 timmar) och det blir betydligt bättre efter det.

    The IT Crowd är även en utmärkt brittisk sitcom.

    SvaraRadera
  3. Big Bang theory ar en favorit och How I met your Mother, men det ar nog inte edgy nog....vem vet med dig. :-) Om du gillar typ Xmen sa kanske du gillar Heroes forsta o andra sasongen ar jattebra.

    SvaraRadera
  4. Its always sunny in philadelphia bör du spana in, klockren komedi. http://www.imdb.com/title/tt0472954/


    OZ, grym serie i stil med The Wire fast på insidan istället för utsidan http://www.imdb.com/title/tt0118421/

    SvaraRadera
  5. Kolla in Peep show. Två idioter som bor tillsammans. Smakprov: http://www.youtube.com/watch?v=LfeeJkF3Zjg

    SvaraRadera
  6. Uutiset säsong två: Rena(r) Rama Galenskaper Och Andra Finurliga Nyheter!

    SvaraRadera
  7. Om du inte såg klart Arrested Development tycker jag du ska ge den en ny chans. Jag gav den samma betyg som du efter typ åtta avsnitt, men inne i andra säsongen stod det klart att det är världens roligaste serie. Inte för att andra säsongen är bättre än första, utan föt att det tar ett tag att bli riktigt biten.

    SvaraRadera
  8. Community lever inte riktigt upp till sin potential, men gillar man nördiga komedier är det en av de få bra serier som finns.

    SvaraRadera
  9. its always sunny och Peepshow, som nämns ovan. Särskilt den förstnämnda, bättre än seinfeld. Breaking Bad bör du ge en ny chans. Den blir bättre och bättre hela vägen till slutet.

    SvaraRadera
  10. Louie med Louie CK är sjukt kul, gillar simma lugnt larry jävligt mycket, louie lite i samma anda men känns härligare.
    http://www.youtube.com/watch?v=8qOaZ4CQqKI

    SvaraRadera
  11. Six Feet Under! Var t.o.m. tvungen att kontrolläsa så du inte nämnt den själv...

    SvaraRadera
  12. Jag gillade "Studio 60 on the Sunset Strip" väldigt mycket. Den gjordes bara i en säsong, men den var skön.

    Det är en dramaserie som utspelar sig bakom kulisserna på en TV-serie som är som "Saturday night live".

    SvaraRadera
  13. Håller med Clinton. Jag tycker om Seinfeld och CYE väldigt mycket, och Louie är som en blandning av dom.

    SvaraRadera
  14. Jag kan rekommendera den danska serien Klovn, fantastiskt bra och som en skandinavisk kopia av Curb. Finns att köpa som DVD med undertexter då danska inte går att förstå.
    http://www.imdb.com/title/tt0434695/

    SvaraRadera
  15. life's too short!!!!!

    SvaraRadera