Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 4 juli 2012

Hur man går miste om lyckan


Klicka för större bild.

Hittade ett vykort i en låda. Av någon anledning har jag för länge sen köpt denna "moraltavla" från 1800-talet. Kortet kommer från Södermanlands museum.

Jag håller med om i stort sett alla råden förutom ett. "Att göra nöjet till hufvudsak" tycker inte jag låter helt fel.

En invändning till: "genom brist på arbetsamhet, själfbehärskning, allvar, glöd och förutseende" är inte "ett ord". Det är nio ord.

2 kommentarer:

  1. Haha, precis.
    Anmärkte också på "Att göra nöjet till hufudsak". Det bästa är väl om man ser sitt arbete som ett nöje?

    Annars awesome visdomar. ;P

    SvaraRadera
  2. Att man går miste om lyckan när man hastigt blir rik.. ja så känner jag varje gång lönen kommer in och vänder på kontot den 27:e. Fast tvärtom, jag blir skit glad!.. haha!

    SvaraRadera