Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 13 juli 2012

Jag var fan sjuk i huvudet

När jag var liten blev jag fixerad vid seriefiguren Katten Nisse. Nisse-tidningen började köra en gästserie om en talande hund som hette Toppen ("Top Dog" på engelska). När TV-rymdvarelsen Alf slog igenom och fick en egen serietidning, körde även den tidningen Toppen som utfyllnad. Jag kände att det var min plikt som "Nisse-diggare" att via denna association, även snöa in på Alf. Jag tyckte varken Alf, Toppen eller Nisse var särskilt kul, men jag var besatt.

Detta ledde till att jag började samla på Alf-tuggummikort. Detta var i samma veva som Garbage Pail Kids kom till Sverige. GPK var roligare, coolare och mer välgjorda, men jag valde trots detta att börja samla på Alf-bilder.

Framsidan av korten var foton från TV-serien, men baksidorna (eller om det var vissa framsidor) hade temat "Bouillabaseball". En dålig ordvits, men det var ganska snygga illustrationer som förmodligen var målade i gouache och airbrush.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar