Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

lördag 2 april 2011

Samlag med en papegoja



Idag såg jag "Stefan & Krister" för första gången i mitt liv. Jag såg det på Youtube. Tänkte att det skulle vara lite allmänbildande. Jag tittade oengagerat, men ändå med ett ganska djupt förakt. Efter ca 1:12 in i klippet, mina kära vänner, hände något ytterst oväntat. Jag skrattade. Sa baskergubben verkligen det jag just tyckte att han sa? Jag spolade tillbaks.

"en gubbe som hade haft samlag med en papegoja, han trodde det var sonen"

Ha ha! En man som tydligen "spänner på" sin biologiske son med jämna mellanrum, som att det vore den naturligaste saken i världen... men att han en dag tog fel och hade samlag med en papegoja istället.

Är verkligen Stefan & Krister så JVVF? Och så roliga? Jag blev mållös.

Skämtet påminner onekligen om en Nybuskis-bild jag tecknade för ett tag sen:



Jag såg om Stefan & Krister-skämtet några gånger. Till slut insåg jag att jag missuppfattat ett och annat. Skämtet går ut på att Birger sitter bredvid en punkare på bussen. Punkaren har en färgglad frisyr. Birgers kompis lägger fram en teori om att punkaren är avkomman av en man som haft samlag med en papegoja. Inte alls lika kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar