Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 24 april 2011

Jag brukar dricka läsk

När jag tecknar konsumerar jag en hel del koffein för att hålla mig på topp. Kaffe, koffeinpiller och koffeinhaltig läsk. Innan körde jag med energidrycken Power King, men den är lite väl sur och äcklig i själva smaken. Jag är fåfäng, så jag dricker sockerfri läsk till vardags. Urvalet av sockerfri läsk med koffein är inte jättestort. Kåcka och Pepsi är dom enda vanliga. Helst hade jag velat dricka Mountain Dew Diet, men den har jag inte hittat i Sverige. Nu är det kväll, så nu dricker jag koffeinfri läsk för att inte störa min sömn. Har just sänkt en flaska Sprite Zero.

Senaste Paco The Judo Popcorn uppdateringen hittar ni här.

10 kommentarer:

  1. Haven't you been watching news lately? Artificial sweeteners are the devil. Apparently, it just gets you addicted to sugar, so its actually healthier to stick with regular cola and sprite than the diet and zero version.

    I am addicted to Dr. Pepper myself. I used to drink red bull some years ago but I stopped that. Trocadero is a favourite as well or if I am abroad, ginger ale or 7 up. But this easter, I have been into this whole påskmust thingy...

    SvaraRadera
  2. Jag tror säkert att sötningsmedel kan öka ditt sötsug i längden, men om man bara dricker sockerfri läsk när sötsuger slår till, ser jag inga problem med det. Enligt socialstyrelsen kan man dricka 4 liter aspartamsötad läsk per dag utan någon hälsorisk.

    SvaraRadera
  3. 4 liter!? hallelulja. jag är räddad och behöver inte ha dåligt samvete för mitt läskdrickande. fantastiskt!

    SvaraRadera
  4. "Läskedrycker sötade med aspartam får innehålla högst 600 mg/l, och i och med att många innehåller mindre, kan en person hålla sig under rekommenderat dagligt intag med maximalt fyra liter sötad dryck per dag om personen väger 60 kg."

    "Socialstyrelsen i Sverige anser att aspartam inte är farligt i måttliga doser."

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Aspartam

    SvaraRadera
  5. Jag har nämnt Dr Pepper tidigare, men inte i positiva ordalag:

    http://gardenfors.blogspot.com/2010/08/pest.html

    SvaraRadera
  6. Aspartam bryts inte ner i naturen vilket antagligen kommer skapa ett miljöproblem inom snar framtid. Men framförallt är det äckligt med Light-läsk, det smakar verkligen syntetiskt. En mer utförlig förklaring på Pacos krafter skulle kunna vara att det är två olika sötningsmedel som reagerar med varandra.

    SvaraRadera
  7. Det är inte lika gott som socker, det kan jag hålla med om, men det är kanske mest en vanesak. Bra idé till Paco, vi kommer nog behöva utveckla förklaringen till hans krafter i framtiden.

    "Aspartam bryts inte ner i naturen" [källa behövs]

    SvaraRadera
  8. Det var visst Sukralos som finns i Coca Cola Light som inte bryts ner: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1732008.ab

    SvaraRadera
  9. på mataffären i KTHs t-banestation säljer de ett tuggummi som man ska bli pigg av. energy gum heter det. fast det ser ut som att det heter energy cum. förvirrande typsnitt.

    SvaraRadera
  10. haha! energy cum! amen halleluja nu ska jag gå å köpa 4 liter cola zero. mmmm..

    SvaraRadera