Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 10 april 2011

Min söndag




Vaknade runt 10 och kollade på digitalvideo i sängen. Jag hade hyrt Grotesco avsnitt 1-4 förra veckan och såg klart det idag. Ganska skoj, missade det när det gick på TV. Jag skulle lämna tillbaks filmen i en videobutik på Folkungagatan så jag promenerade dit. Det var solsken så jag ringde min gamle kompis Viktor Arve för att föreslå en söndagspromenad. Han tittade på cykling på TV och kunde tänka sig att cykla och möta mig om ett tag. Jag gick till seriebutiken Comics Heaven i gamla stan och bläddrade i böcker. Först kollade jag i en bok om Popeye och sen i en om Polly and her Pals (bilden). Sjukt coola grejer, men 750 spänn kändes lite dyrt för ett spontanköp. Jag promenerade vidare till tidskriftsbiblioteket vid Odenplan, men hann bara läsa DN innan Ville dök upp. Han sa att "öllampan lyste". efter ett tag fattade jag att han syftade på solen. Vi drack ett par halvliters på en uteservering i Vasaparken och snackade bland annat om konceptkonst. Vi brukar ofta komma in på killen som förstörde allt han ägde i en installation. Michael Landy, heter han. Vi åt en tidig middag på Vasa's Bar & Matsal, sen åkte jag hem och tog två tupplurar på raken. Det var min söndag det. Hittills.

3 kommentarer:

  1. hade inte hört talas om michael landy förut..
    kan du inte slänga ihop ett inlägg med annan konceptkonst/konst som du tycker är ball? eller kanske droppa lite namn här i kommentarsfältet..

    SvaraRadera
  2. Vasas har för övrigt en jävligt skön finlandsfärja känsla över sig. Filefrossan på lördagar rekommenderas.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att "Save Toby"-kampanjen var ball konceptkonst.

    http://www.msnbc.msn.com/id/7406483/

    SvaraRadera