Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

lördag 8 januari 2011

The Coca-Cola Challenge

Finn kom ihåg ett rykte han hört när han var liten. Enligt myten skulle "Coca-Cola Light"-burkar flyta och vanliga "Coca-Cola"-burkar sjunka om man släppte ner dom i vatten. Jag hade mycket svårt att tro på detta och eftersom vi hade tillgång till pool i Bangkok bestämde vi oss för att testa. För att göra det hela intressant slängde vi även i en "Coca-Cola Zero" som en joker i leken. Jag gissade på att alla burkar skulle sjunka. Finn sa att om alla burkar sjönk, tänkte han hävda att teorin bara funkade med svensktillverkade burkar. Vi slängde i burkarna med tre plask. Burkarna sjönk först en bit, sen flöt alla upp till ytan och guppade omkring där. Alla tre. Jag och Finn bara gapade.

5 kommentarer:

  1. Hallå?!, kolsyran gör ju att de flyter!! Fattar man ju...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. De flyter för att coca-colan inte väger mer än vattnet och för att det är lite luft i burkarna.

    SvaraRadera
  4. Lätt att vara efterklok!

    Jag tänkte också på det. Efter testet. Dessutom är det lite luft i burken då den inte är helt proppfull med läsk.

    SvaraRadera
  5. Metallen i burken skulle iofs kunna ta ut dom andra faktorerna, men men. Jag gick inte Natur på gymnasiet.

    SvaraRadera