Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 25 mars 2013

Jag gjorde det. Jag gick över gränsen.



När jag lagom till min 35-årsdag beställde en plastfigur föreställande "Plutten", kände jag att jag gått över någon slags gräns.

Allting började med att min seriekompis Ola Forssblad berättade att han kommit över några gamla Katten Nisse-figurer. Jag visste inte att det gick att få tag på sådana, och kände ett starkt avund. Det kändes orättvist att han skulle äga figurerna. Han som inte var någon riktig Nisse-diggare utan mest köpt figurerna "på grund av någon slags Atlantic-nostalgi", som han själv uttryckte det. Han vägrade sälja dem till mig.

Snäll som han är tipsade han mig dock senare om att det fotfarande fanns kvar ett parti Nisse-figurer att köpa från hemsidan "GIDEO - Smurfar, figurer och annat kul...". Jag slog till och köpte: Nisse som spelar tennis med en mus, Nisse som spelar golf med en mus, Nisses flickvän Sonja samt Nisses fiende Plutten. Speciellt Nisses ansikten är osedvanligt fult tillverkade, men jag älskar dem ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar