Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 24 juli 2013

Kiosken där jag köpte första numret



I förrgår fotograferade jag kiosken där jag köpte första numret av Katten Nisse. Det var 1986 i Rigeleje jag inhandlade denna serietidning. När jag nyss kollade upp vilket år första numret gavs ut hamnade jag på Seriewikins sida om Katten Nisse. Jag hade missat att Nisse tidigare kallats "Mister M" eller "Skräcken" i Sverige. Undrar vilka tidningar det var i. Varför "M" förresten? "Huvudfiguren ifråga är en elak och cynisk katt, ofta iklädd skinnjacka och solglasögon [...]", står det att läsa på Seriewikin. Jag skulle nog säga "vid några tillfällen" istället för "ofta".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar