Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 5 juli 2013

Kapten Krisp

Jag tror att jag var sex år när jag var i Amerika för första gången. Min farsa jobbade ett halvår i Stanford, Kalifornien och jag gick på kindergarten.

En av de saker som jag minns starkast var de färgglada flingorna. Vi tvingades att äta nyttigare saker till frukost, men efter en del tjat (gissar jag på) fick jag och min bror välja varsin valfri flingförpackning. Jag valde Pac-man och min brorsa valde Trix.





Väl hemma i Sverige hittade jag inga lika kulörta flingor, men efter ett tag kom jag på att det fanns en sockrig flingsort med en kul figur på förpackningen: Kapten Krisp. Jag tjatade om att vi skulle köpa Kapten Krisp, men mina föräldrar sa "nej". När jag fyllde år fick jag dock ett paket Kapten Krisp som jag sparat under alla dessa år. Tyvärr skrev jag mitt namn med röd spritpenna på förpackningen vid något tillfälle.

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Jag ska göra en dokumentär om tillfället då du skrev ditt namn med röd spritpenna på förpackningen till flingorna av märket Kapten Krisp.

    SvaraRadera
  2. Jag letar fortfarande genom flingsortimentet i varje ny affär jag besöker i hopp om att hitta Kapten Krisp. Den godaste flingan.

    SvaraRadera