Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 19 oktober 2012

Nisse-nytt!

Signaturen Eerie skrev en kommentar här på min blogg om att en 3D-animerad/spelfilm med Katten Nisse verkar vara "på gång". Läs om detta här. Jag tror det först när jag ser den färdiga filmen, det har varit falskt alarm så många gånger tidigare. Nu har i alla fall ett seriöst filmbolag köpt rättigheterna. Samma gäng som gjorde "Alvin and the Chipmunks" till en modern succé.

När jag började googla Nisse i samband med detta hittade jag en riktigt rolig webteveshow. En kille jämför tecknadfilmupplagorna av Nisse och Gustaf. Jag skrattade högt åt ett "skämt" killen drar ca 7 minuter in i klippet. När han "får in informationen" om att Nisses röst gjordes av Mel Blanc. Jag har sett den scenen flera gånger och garvat varje gång. Jag gillar tjommen som snackar. Han är lite löjlig på ett fint sätt och påminner mig om de nördiga kompisar jag hängde med som barn.



Jag hittade också ett annat teveinslag på tema Nisse mot Gustaf. Från Robot Chicken. Inte lika kul och intressant som inslaget ovan, men ändå schysst kuriosa.

2 kommentarer:

  1. Tämligen nyligen lanserades Netflix i Sverige. Netflix har med några avsnitt av katten Nisse bland sina barnprogram.

    SvaraRadera
  2. Kul klipp!
    Tittar gärna främst på 2:an flera gånger. Finns lite humor i den.

    SvaraRadera