Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

lördag 21 april 2012

Starka cigaretter

När jag läste högt ur "Död kompis" på Klubb m/s igår, valde jag bland annat en sida som handlade om cigaretterna "Don Pedro".

Klicka för större!

När jag tecknade den här sidan 2006 kunde jag inte hitta någon bild av förpackningen, inte ens på internet. Jag tecknade av den på ett ungefär ur minnet. Förra året la jag flera timmars kraftansträngning på att googla fram detta ciggmärke. Till slut hittade jag en extremt liten tumnagel-bild.


Efter jag läst igår, kom en kille fram och berättade att han hade ett paket Don Pedro som han köpt i Polen på 90-talet. Vi blev kompisar på Facebook. Hoppas att han vet var han lagt det.

Ses på Tullen i Stockholm ikväll. Jag tror att jag rappar vid 23-snåret.
..och du! Glöm inte att köpa Död kompis här!

2 kommentarer:

  1. Jag har en polsk kompis här i Berlin och jag tror att hon har talat om dessa starka cigaretter. Jag ska höra med henne ikväll!

    SvaraRadera
  2. Bara för du tjatar så förbannat så beställde ja boken nu haha...återkommer me omdöme när ja läst. Man blir ju nyfiken :)

    SvaraRadera