Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 2 april 2012

Min pantomimföreställning

Imorgon åker jag hem till Stockholm igen efter några dagar i Malmö. Jag har jobbat med pressutskick för "Död kompis", jag har rappat, festat och träffat släkt och vänner.

Min storebror har två barn och jag fick i uppgift att läsa en godnattsaga för dem. Jag bestämde mig spontant för att istället framföra en godnattpantomimföreställning.

Först "låste jag upp" en imaginär bil. Efter det satte jag mig i luften och puttrade iväg en bit i rummet. När jag klivit ur "bilen" fick jag tag i ett osynligt rep som jag drog till mig. Jag tittade hela tiden på publiken med en förvånad min och uppspärrade ögon. Plötsligt var jag av någon oklar anledning instängd i en "glasbur". Jag kände på "väggarna" med handflatorna och hittade till slut en dörr. Jag öppnade ett "skåp" och tog fram en "flaska" och ett "glas". Jag hällde upp en "drink". Vid det här laget hade publiken (läs: min brorsas barn) tröttnat och sprang omkring och försökte sno min keps.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar