Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 14 mars 2012

Vad fan menar dom?

Jag lyssnar på hiphop. Ibland händer det att jag undrar vad en rappare menar med en viss textrad. De senaste dagarna har jag funderat över dessa:

"I remain sober when I drop a hit, but I put gum in my ass cause I like to pop shit."

Från låten Pass The 40 av Black Sheep


"most niggas dedicate their life to crime"

Från låten D. Original av Jeru the Damaja


"y'all won't see me like Suge in Miami"

Från låten Ya Favorite Joints av Skillz


Lyssna på låtarna på Youtube och kom gärna med egna tolkningar. Mr Lawnge kanske kan blåsa tuggummibubblor med röven om han vill, men jag gissar att jag missat lite av skämtet. Menar verkligen Jeru att de flesta mörkhyade ägnar sina liv åt att begå brott? Jag förstår att Skillz syftar på Suge Knight, men varför kan vi inte se honom i Miami?

5 kommentarer:

  1. Jag har funderat på hur mycket sanning det är i Spökskrivare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. 100% sann såklart. Originalet är dock skriven för skojs skull: http://www.youtube.com/watch?v=Ny_g_UipmDA

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Några chansningar:

    1. Han poppar inte pills, men han proppar gärna tuggummi i sitt ass.
    2. Många svarta hamnar i en kriminell bana.
    3. Suge blev skjuten i Miami, nu vågar han inte åka tillbaka.

    Fizz

    SvaraRadera
  4. Simme, känner du till sajten http://rapgenius.com/ ? Den kan du kolla in när du inte fattar vad en viss raptext betyder. En slags wikipedia för raptexter.

    SvaraRadera