Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 8 mars 2012

Kaj hamnar på sjukhus* Del 2

Min storebror fyllde år någon gång på 80-talet i Hjärup och han hade barnkalas. Mina föräldrar anordnade olika lekar och en av dem var "gissa sked", även känd som "smakleken". Mina päron kallade fram ett barn i taget, band för ögonen och lät ungen smaka på en sked. Barnet skulle sen gissa vad som fanns i skeden t.ex. O'boy, vaniljsocker eller kanel.

Det blev Kajs tur och min mor förde in skeden.

– Kan du gissa vad det där var, Kaj?
– Eh... nä!
– Det är en jättevanlig sak.
– Jag vet inte vad det är.
– Kom igen nu Kaj! Det är något man använder när man bakar...

Här kom min mamma på att Kaj var kraftigt glutenallergisk.


*Jag var för liten för att minnas den här historien. Min mamma har berättat den flera gånger, så det är hennes anekdot jag refererar till. Det kan hända att Kaj aldrig behövde åka till sjukan den här gången. Det låter egentligen mer rimligt att Kajs mamma ringde till sjukvårdsupplysningen som sa att de skulle "avvakta". Kaj lever idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar