Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 15 mars 2012

Proffsen lär ut hur man gör!

För ett par år sen var jag i Chicago med mina serietecknarkollegor Mats Jonsson och Kolbeinn Karlsson. Vi flög från New York och innan vi drog frågade vi Gabe på Desert Island vad man inte fick missa i Chicago. Han sa att om man bara skulle se en sak, var det butiken Uncle Fun.


Foto: Kolbeinn Karlsson

Vi åkte dit. Det var en ganska liten affär med skämtartiklar och kuriosa. Första intrycket var inte så imponerande, men efter en stunds letande hittade jag ett par höjdare.

Det första var en "Get off the phone excuse machine™". En liten nyckelring med ljudeffekter (gråtande barn, polissirener m.m.) som jag haft mycket glädje av.


När vi skulle gå såg jag en VHS-kassett i skyltfönstret. Jag gick tillbaks in och frågade hur mycket den kostade. Jag fick den gratis. "HOW TO DRAW... Blitz™ CARTOONS BY BRUCE BLITZ". Det finns mycket att säga om Bruce Blitz och hatpotentialen i hela hans person och verk. Bedöm själv, höll jag på att säga.




Imorgon: Äventyren i Chicago forsätter. Simon blir utpekad som rasist.

6 kommentarer:

  1. med neutralt tonfall påpekar jag ett stavfel - polissirener heter det

    SvaraRadera
  2. och! - jag har två böcker av bruce blitz som är likadana som den här, jag köpte dem i bokhandlar när jag var liten

    SvaraRadera
  3. Tack för korrläsningen. Jag vet inte vad som flög i mig.

    SvaraRadera
  4. Han påminner lite om Ray Romano från "Everybody loves Raymond".

    SvaraRadera
  5. Hade aldrig hört talas om karln, men nu vill jag verkligen veta allt om Bruce Blitz och hans hatpotential.

    SvaraRadera