Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 15 oktober 2013

Simon G, Warren G och president Warren G



När jag började rappa som tonåring var det några som trodde att mitt artistnamn "Simon G" anspelade på rapparen Warren G, som var aktuell med låten "Regulate" vid den tiden. Så var inte fallet. Jag hade kallats Simon G sen dagis, eftersom folk behövde skilja på mig och min bästis Simon "Simon P" Persson. Av någon anledning kallade jag honom konsekvent för "Persson-Simon".

På en historielektion i gymnasiet noterade jag att det funnits en amerikansk president som hette Warren G. Warren G. Harding. Han var president 1921-1923 och han anklagades av sina politiska motståndare både för att vara av afroamerikanskt ursprung och för att ha varit medlem i Ku Klux Klan.

Jag funderade på om rapparen Warren G tagit sitt namn från den presidenten, men det stämde inte. Rapparens riktiga namn är Warren Griffin III.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar