Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 30 augusti 2013

Gamla elektroniska spel i obrutna originalförpackningar



Först trodde jag att vi hade hyrt en billig lägenhet i ett ganska tråkigt område av Tokyo: Motohasunuma. Ack, så fel jag hade. Efter bara en kort promenad i kvarteret kom vi till en liten affär med gamla elektroniska spel i obrutna originalförpackningar. Till riktigt humana priser dessutom.

Jag rös när jag fick syn på BurgerTime från Bandai Electonics. Detta spel har jag dreglat över i timmar. Det finns ett foto på spelet i en bok jag har och jag har länge försökt imitera tecknarstilen på förpackningen, utan att någonsin lyckas fullt ut. Jag fullkomligen älskar den estetiken. Nu äger jag spelet. Det 30 år gamla spelet funkar fortfarande. Jag är lycklig.



1 kommentar: