Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

onsdag 6 februari 2013

Jeffrey Brown har skrivit manus till en långfilm



Såg "Save the date" igår. Jag har gillat Jeffrey Brown väldigt mycket sedan jag började läsa hans självbiografiska serier för 10 år sen. Serieromanen "Unlikely" är en av de böcker jag har haft svårast att lägga ifrån mig någonsin. Vi är utgivna av samma förlag i både Sverige och USA, så jag har träffat honom några gånger på seriemässor och liknande. Vi snackade på Comic-Con förra året och då berättade han om att han höll på med en film och att manuset var löst baserat på historien om hur han träffade sin nuvarande partner/mamman till sin son.

Gissar på att jag skulle gillat historien mer om jag läste den som serieroman. Jag kommer inte lika nära när en berättelse inte är uttalat självbiografisk, plus stöpt i indy-Hollywood-format. Jag uppskattade ändå filmen och det var skoj att se alla teckningar samt Jeffrey som statist i en scen.

1 kommentar: