Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 3 november 2011

Pennan som försvann

För ett tag sen blev jag av med en penna. Det var en stiftpenna för blyerts som jag använder när jag tecknar stödlinjer för handtextning. Det var bara jag i mitt hem när pennan försvann. Jag letade i säkert en halvtimme vid mitt ritbord i min välstädade lägenhet, men utan resultat. Jag köpte en ny penna och tänkte att den gamla har säkert hamnat bakom någonstans jag inte tänkt på. Jag trodde att den skulle dyka upp så småningom, men nu har det gått ett år sen dess tror jag.

7 kommentarer:

  1. Simon vad är detta? försöker du få oss att sluta läsa din blogg?

    SvaraRadera
  2. Nä, det var ett försök att få fler läsare genom att skriva om spännande och mystiska händelser.

    SvaraRadera
  3. Pratade om sånt här på lunchen idag (som för övrigt kostade 95 spänn). Teorin är att det uppstår svarta hål i ens närhet som gör att saker försvinner.

    Jag tappade exempelvis bort ett svart LEGO-svärd när jag gick på dagis. Det svarta LEGO-svärdet är mycket ovanligt och går för mycket pengar på E-Bay. Jag saknar detta svarta svärd mycket, men har aldrig hittat det. En gång per år åker jag till dagiset i Vårby Gård för att leta. Förgäves hittills, men hoppet är det sista som överger människan.

    SvaraRadera
  4. Jag har ett traumatisk barndomsminne av att tappa bort en pinne till en Smurf-bur.

    SvaraRadera
  5. Let the pen go...its gone. Never coming back. Move on.

    Its only when you accept that it is lost that it finally reappears. That's my experience with missing stuff.

    SvaraRadera
  6. det är dags att bekanta dig med ordspråket som lyder:

    Saker rullar in under saker. Och försvinner.

    SvaraRadera
  7. I liftarens guide till galaxen försvinner alla pennor ner i ett hål och sen ut på en annan planet där de har en hel civilisation av borttappade pennor. De lever och struttar runt där.

    SvaraRadera