Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

söndag 1 december 2013

Snart är min samling komplett!



Länge trodde jag att jag hade alla nummer av Katten Nisse, en serietidning jag samlade på som barn. När jag för ett par år sen gjorde en grundlig inventering upptäckte jag att jag saknade några nummer. Vissa av de nummer jag saknade hittade jag på serieantikvariat. Jag skrev även om de tidningar jag saknade här på bloggen och snälla bloggläsare skickade tidningar till mig. Till slut saknade jag bara ett nummer: Katten Nisse #2/1991. Jag letade land och rike runt, år ut och år in, utan resultat.

I senaste avsnittet av min podcast pratade jag om detta nummer och igår fick jag ett sms av Aggro, en av mina närmaste vänner, som tydligen hade haft tidningen under sängen en längre tid. Han samlar på grejer med Läderlappen, och hade köpt denna Nisse-tidning pga omslaget på någon loppis-butik eller liknande, utan att fatta att det var det nummer jag saknade. Efter att ha blivit påmind av podden, tittade han efter, och... Voilà!

Han lovade att jag skulle få tidningen i present. Fin kille, det har jag alltid sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar