Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 12 december 2013

Igår var en bra dag

Jag anlände till Göteborgs centralstation där Aggro tog emot mig med öppna armar. Vi promenerade till Café Cello Andra Långgatan. ett ställe vi hängde på redan 2007, som finns skildrat i "Simons 120 dagar".





Det kändes passade att vara på seriehistorisk mark när Aggro överlämnade Katten Nisse #2/1991, det sista numret jag saknade i min samling.



Vi käkade middag med Bromander, Hanna P, Frej, Elin och Björn Ahlén plus hans klasskamrater på Yammi Kitchen, Göteborgs första koreanska restaurang. Grym mat, ett av de bästa ställena jag ätit på i denna stad.



Uppträdandet på Sticky Fingers gick mycket bra, väldigt glad publik, fullsatt och "Sticky" har dessutom mitt favoritflipper i källaren: Medieval Madness. Mycket överkomlig replay och jag lyckades även ta mig in på förstaplatsen på deras läderlappsflipper.



En komiker som körde samma kväll var Erik Piri. Han var jävligt rolig. Gick upp på scenen med en gigantisk "setlist", dvs han hade skrivit stödord för sina skämt på en lapp på ungefär 1X2 meter. Sen fick publiken önska skämt från listan. Humorn pendlade mellan riktigt vass och märklig på ett bra sätt.

Efter giget drack vi öl. Imorse vaknade jag och gjorde en egen våffla med grädde och två sorters sylt i samband med hotellfrukosten. Jag var inspirerad av ett stycke i Marc Marons självbiografiska bok Attempting Normal, där han lovordar njutningen i en hotellvåffla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar