Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 27 november 2012

Böcker på svenska jag tog med på resan



När jag reser brukar jag inte packa tecknade serier. Serier går snabbare att läsa, det blir för mycket att bära om jag ska ha läsning som räcker i tre månader. Jag packade 7 böcker med bara text.

SeinLanguage

Att Skriva

Varför håller man på?

Tredje stenen från solen

Jag bombade

Svenska hackare

Min kamp

Först läste jag "SeinLanguage". Jag är en enormt stort fan av Seinfeld, så det är egentligen konstigt att jag inte läst denna bok tidigare. Boken är bara en samling av Jerry's stand up-rutiner i textform. De funkar inte särskilt bra i just ren textform.

Efter det började jag läsa lite i Fredrik Sjöbergs "Varför håller man på?". Jag hade hört att det skulle vara en bok om samlande, men det var inte riktigt hela sanningen. Jag blev lite besviken när det visade sig vara en samling med "essäer och annan småprosa" och la boken åt sidan efter ett tag. Kanske plockar upp den vid ett senare tillfälle.

Stephen King's "Att skriva" var en ganska stor njutning från början till slut. Har aldrig tidigare läst en bok av King, då han inte brukar skriva i de genrer jag föredrar, men detta var till hälften självbiografi och till hälften en lös instruktion till romanförfattande. Omslaget är fantastiskt. Petter Sjölund berättade om ett skämt på Letterman som gick ut på att de fejkade omslag till King-böcker. Böckerna presenterades som "the scariest Stephen King books ever" och en av dem bar titeln "My own face".

Nyss läste jag ut "Tredje stenen från solen" igen. En gammal favoritbok. Forfarande hejdlöst rolig.

Nu har jag påbörjat "Jag bombade" som jag bytte till mig av Aron Flam på bokmässan.

Nästa bok blir nog "Min kamp". Började läsa några sidor för ett tag sen, men fastnade inte. Ska ge den en chans till.

Svenska hackare vet jag ingenting om. Kanske intressant.

1 kommentar:

  1. Ursäkta att jag kapar det här kommentarsfältet, jag tänkte bara meddela att jag gjort ett RSS-flöde som bara visar uppdateringar på "Just nu"-spalten:

    http://feed43.com/simong.xml

    SvaraRadera