Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

tisdag 10 maj 2011

Seriefilmerna jag missade

Det började med att jag missade...

Will Eisner: Portrait of a Sequential Artist

Den gick på bio igår (sista visningen), men det var så fint väder och Finn var hemkommen från Kambodja, så jag glömde helt bort den. Sen missade jag...

Hoppsan!

Min storebror tipsade på Facebook: "Missa inte filmen Hoppsan! från 1955 på SVT1 idag kl 13:00. Povel Ramel spelar serietecknare som riskerar censur. Vågar man hoppas på buskis?". Som tur var spelade David Liljemark in den på VHS, så jag får möjlighet att se den snart.

Filmen ovan blev en "snackis" på min Facebook-vägg och i samband med detta tipsade Johan "trevligast i branschen" Andreasson om...

How To Murder Your Wife

"med Jack Lemmon, från 60-talet. Han spelar serietecknare, och det framställs som att i det yrket är man stenrik, har en butler och lever nån sorts Playboy-liv där man mest är på tjusiga nattklubbar och dricker martinis." Den finns att köpa på DVD för en billig peng. Jag får ta mig i kragen snart och beställa lite ditt och datt från nätet. Har så mycket nya serier att läsa klart först bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar