Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

måndag 21 maj 2012

Något av det mest deprimerande jag någonsin upplevt



Jag har tidigare skrivit lite om en planerad storfilm med katten Nisse i huvudrollen. Nu har jag hittat en trailer för filmen på Youtube. Det finns mycket med denna trailer som är djupt tragiskt. Jag har gjort en topp-5-count-down-lista:

5. Trailern är över två år gammal. Inte ens jag, den människa som förmodligen är mest fixerad vid Nisse i hela världen, har lyckats googla fram den förrän nu.

4. "Buzzen" på nätet har varit i stort sett obefintlig. Google-sökningen "Heathcliff's Bad Kitty" ger 295 träffar.

3. Trailern har bara setts 1975 gånger. Det är mindre än de flesta slappa låtar jag gjort som ligger uppe på Youtube tillsammans med en stillbild.

2. Det finns ett Wii-spel som förmodligen var tänkt att lanseras samtidigt som filmen. Detta spel verkar vara minst lika deppigt som själva filmprojektet i sig. Spana in speltrailern här.

1. Den fullkomligt usla känslan överlag i hela projektet. Manusidén verkar vara så oinspirerad att den blir uppenbart tragikomiskt. Förmodligen kommer filmen som tur var aldrig att bli av, men hoppet är inte dött på Nisses officiella hemsida. Där står det att filmen kommer att släppas 2012. Detta är information som av någon anledning inte nått IMDb.

2 kommentarer:

  1. Kanske lite sent att kommentera om det här men jag hade faktiskt ett VHS band med katten Nisse i tv/film-format när jag var liten. Bandet är väl sedan länge borta men jag kom på det då jag såg följande sida på wikipedia. http://en.wikipedia.org/wiki/Heathcliff:_The_Movie

    Kommer inte riktigt ihåg några avsnitt som så annat än att någon involverade gorillor som rymde från zoo, besök hos brandkåren och boom boom pussini. Dessutom var det svensk dubbning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag har alla Nisse-VHS:er som släppt på svenska. Typ 8 kassetter.

      Radera