Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 25 juni 2010

Grattis Simon! 15 år som serietecknare.



Sommaren 1995 blev jag publicerad för första gången. Jag var femton eller sexton när jag tecknade serien. Kamratposten antog sidan men klagade på att den var "lite enformigt tecknad". Jag fick vänta i ca ett år på att få se den i tryck. När jag väl fick tidningen hade de bytt ut min titel "Utslag" mot "Pappas mardröm". Jag fick 1500 kronor betalt för sidan, vilket är 500 kronor mer än vad vad jag får idag för en sida i Rocky magasin.

6 kommentarer:

  1. Gammalt är alltid kul, kan du inte lägga upp lite från Mega Python, jag har bara svaga minnen kvar :(

    Var det du som gjorde den med 2 killar där ena lurar den andra att trycka ner taggtråd i kuken för 1kr och sen när han gjort det så säger han haha nej du får ingen krona jag bara skojade?

    Haha du kanske borde börja teckna åt KP igen XD
    Dom lär ju publicera det du gör nu hehe :P

    SvaraRadera
  2. Congrats...15 years and still going strong. I'll drink something in your honour...

    SvaraRadera
  3. fan, avancerat för att vara 15 el 16. gratz keep pushin :)

    SvaraRadera
  4. Tackar! Jag tecknade serien "Ninjaklubben" som Dayw skrev manus åt, det är kanske den du syftar på GRIM, även om ditt minne är betydligt snuffigare än vår serie.

    SvaraRadera