Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 4 juni 2010

Dom hörde av sig Från Hollywood

För ett tag sen blev jag kontaktad av ett stort filmbolag i Hollywood. Dom hade producerat grejer med kända namn som Jim Carrey och Läderlappen. Nu undrade dom över filmrättigheterna till min bok "the 120 days of Simon". Det valsades runt ett tag i ledningen och dom verkade intresserade. I det senaste mailet jag fick tyckte min kontaktperson att jag skulle göra om resan i USA. Hon kunde koppla ihop mig med en Hollywood-agent, skrev hon.

Jag pallar verkligen inte göra om resan. Inte på lång tid i alla fall. Kanske nappar jag på erbjudandet lagom till någon slags 40-årskris. Gula tänder, smuts under naglarna. Jag är småfet och har just kommit ut från ett kortare fängelsestraff för våld mot tjänsteman. Fullt utblommad flint. Kommer hem till radhuset i Burlöv och frugan har just sjappat och tagit med sig vår missanpassade son. Då och först då, är jag beredd. Beredd för uppföljaren: Simons 120 dagar - i toppform!

2 kommentarer:

  1. Jag tycker du ska göra Simons 120 dagar i Afghanistan. Det är ju så lätt att teckna öken!

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken fantastiskt deprimerande uppföljare! Världens bästa idé! ^_^

    SvaraRadera