Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

fredag 17 augusti 2012

Till slut fick jag dricka gelé-drinken!

Jag lyckades övertala morsan om att vi skulle äta lunch på Lilly Anh innan vi åkte till Brösarp där vi nu befinner oss. Lilly Anh såg lite lätt besvärad ut när jag dök upp igen och frågade efter Chè 3 Màu. Hon sa att dessertdrinken fanns att beställa idag. Bingo!?


Den såg inte ut riktigt som på bilden från gårdagens blogginlägg.



Drinken jag fick var helt brun förutom vissa ljusa inslag. Jag undrade om jag hade fått rätt och frågade. Lilly Anh insisterade på att detta var en Chè 3 Màu. Jag undrade var de röda bönorna var. Hon sa att de fanns i drinken, men att jag skulle röra om med skeden. Jag gjorde det och drack. Det smakade helt OK. Ganska söt, mild smak. Bönorna dök upp, men de hade en brun färg. Gelé-bitarna gick i samma bruna nyans. De var av samma typ som de i "Grass Jelly Drink" (se tidigare blogginlägg).

Det som var både roligast och jobbigast var hur drinken såg ut efter det att jag rört om och druckit några klunkar. Den såg jävligt äcklig ut.



6 kommentarer:

  1. Om jag har uppfattat det rätt så tycker du om brunt ;)

    Men, ja. Det ser rätt motbjudande ut. Diskvatten med inslag av müsli.

    SvaraRadera
  2. Fan, jag hoppats på mer färger och att den var godare. Nu slipper jag beställa den vilket är dubbelt skönt för all konversation utöver "Bun bo nam bo" brukar bli så ansträngd...

    SvaraRadera
  3. Namnet betyder ju "tre färger", och på engelska ibland "rainbow drink", så att det serverades en brun sörja är inte rätt. Har googlat och den där drinken ska ha rött och grönt i sig

    SvaraRadera
  4. Den är färggladigt brun! Eller regnbågesbrun! Eller trefärgersbrun!

    SvaraRadera
  5. När jag var i Kanada hade vi ett ställe som sålde sånna på campus. Det var jättepoppis, särskilt bland de koreanska och kinesiska utbytesstudenterna. Kallades "Bubble Tea"
    Men asså... det här med gele i dricka, så himla kass idé! Jätteobehagligt. Du kommer nog se mer av det i Japan

    SvaraRadera
  6. När jag var i Kanada hade vi ett ställe som sålde sånna på campus. Det var jättepoppis, särskilt bland de koreanska och kinesiska utbytesstudenterna. Kallades "Bubble Tea"
    Men asså... det här med gele i dricka, så himla kass idé! Jätteobehagligt. Du kommer nog se mer av det i Japan

    SvaraRadera