Wald Entertainment AB

Wald Entertainment AB
Nytt avsnitt av min sitcom "Mina problem" finns nu på Youtube. Klicka på bilden!

torsdag 16 augusti 2012

Jakten på den försvunna efterrätten

För ett par dagar sen käkade jag och min brorsa på den vietnamesiska restaurangen Lilly Anh i Malmö. Tajt matlagning, rekommenderas. På menyn såg jag eferrätten Chè 3 Màu.

Klicka för större!

Jag höll med sista meningen till punkt och pricka: "Måste prova!". Min brorsa hade testet detta innan och sa att det var fantastiskt. Jag frågade efter rätten.

Det var här mina bekymmer började. Lilly Anh (eller vad kvinnan som driver stället nu heter) förklarade att denna dessertdrink var slut för dagen. Det hade tydligen varit väldigt många vietnameser som beställt den tidigare denna dag, berättade hon.

Igår Gick jag och några vänner tidigt till Lilly Anh och frågade efter Chè 3 Màu. Lilly Anh sa att den inte var klar ännu. Vi frågade hur lång tid det skulle ta innan det gick att beställa efterrätten. Hon sa att det skulle ta ungefär en timme.

Vi gick och drack en folköl i Folkets park och återvände till restaurangen efter en timme. Dessertdrinken var fortfarande inte klar. Jag frågade vad det var som tog så lång tid att göra. Lilly Anh sa någonting på svenska med kraftig vietnamesisk brytning. Jag uppfattade det som att det var de röda bönorna som tog tid att förvälla i vatten. Jag frågade hur lång tid det skulle ta innan den var klar. Hon sa att den nog var klar om ungefär 30 minuter.

Vi gick och tog en pilsner på Ölkaféet. Jag vet inte hur lång tid det tog. 30-40 minuter, kanske. När vi kom tillbaks till Lilly Anh hade de just stängt.

Idag åker jag från Malmö. Fan.


En Bild av Chè 3 Màu, nedladdad från AltaVista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar